نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
سرخط خبرها

کلاهبرداری از ده‌ها نفر از طریق سایت‌های فروش

  • کد خبر: ۱۹۰۱۲۲
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
  • ۱
کلاهبرداری از ده‌ها نفر از طریق سایت‌های فروش
متهم سریالی که با ترفندی متقلبانه سر ده‌ها نفر را در کشور کلاه گذاشته بود، در دام قانون گرفتار شد.

به گزارش شهرآرانیوز باورش نمی‌شد که به این سرعت دستش برای مأموران پلیس رو شود و در دام آن‌ها گرفتار شود. آنچه پرونده‌اش برای فرار از حقیقت نیاز داشت، مظلوم‌نمایی و کتمان واقعیت بود که خب مأموران پلیس دستش را خوانده بودند و حالا باید راز مجرمانه‌اش را برای آن‌ها فاش می‌کرد. پرونده کلاهبرداری سریالی که پای ده‌ها نفر از سراسر کشور را به میان کشید و متهم را در باتلاق کارنامه سیاهی که برای خودش ساخته فرو برد.

ماجرای این پرونده، اما به چند روز پیش برمی‌گردد. زمانی که مردی میان‌سال با در دست داشتن مرجوعه قضایی پا به ساختمان کلانتری نجفی مشهد گذاشت و پس از طرح شکایت به اتاق افسر تجسس این مجموعه انتظامی هدایت شد. شاکی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سرمایه‌اش را باخته بود و حالا از افسر پرونده‌اش می‌خواست تا مسبب این ضرر و زیان هنگفت را پیداکند.

اما موضوع این پرونده چیست و مال‌باخته چگونه پول‌های بی‌زبانش را از کف داده است؟ او در برگه اظهاراتش نوشت: «کشاورز هستم و تصمیم به خرید یک دستگاه تراکتور داشتم. در سایت واسطه‌گر دیوار، آگهی‌های مربوط به فروش تراکتور را دنبال می‌کردم که در این میان یک آگهی نظرم را به خودش جلب کرد. -فروش تراکتور زیر قیمت بازار- پس از مشاهده آگهی با فروشنده تماس گرفتم و بعد از کلی چانه‌زنی بر سر قیمت، او با ارسال فیلم اعتمادم را جلب کرد.

فروشنده مدعی بود که ساکن یکی از شهر‌های شمالی خراسان رضوی است، بنابراین با تهیه سند وکالت به نامم، مبلغ موردنظر را برایش واریز کردم. از موعد مقرر که باید تراکتور را تحویل می‌گرفتم چند روز گذشت و بعد از استعلام مدارک متوجه تقلبی‌بودنش شدم.

متهم با تهیه سند وکالت جعلی به نام خریدار و مدارک هویتی جعلی از خودش و حتی تهیه بارنامه جعلی برای ارسال تراکتور به شهرستان، مال‌باخته را فریب داده و مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را از او کلاهبرداری کرده بود.

آغاز تحقیقات با سرنخ‌های موجود

گروه تجسس کلانتری شهید نجفی با بررسی دقیق اظهارات مال‌باخته به رصد میدانی و جمع‌آوری سرنخ‌های به‌جا مانده از متهم یا متهمان پرداختند. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران قانون موفق شدند متهم را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

ضابطان قضایی در کلانتری شهید نجفی پس از شناسایی متهم و چهره‌زنی، به ردزنی او پرداختند و طولی نکشید که مخفیگاه این فرد در یکی از مناطق مشهد شناسایی و زیرنظر قرار گرفت.

مأموران پلیس پس از تکمیل تحقیقات میدانی سرانجام با دریافت مجوز قضایی متهم را در مخفیگاهش به دام انداختند. این کلاهبردار حرفه‌ای که از این اقدام ضربتی پلیس غافل‌گیر شده بود، ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود و حقیقت را کتمان می‌کرد. انکار واقعیت ماجرا ادامه داشت تا اینکه مأموران این شخص را با مستندات موجود در پرونده روبه‌رو کردند. مستندات پرونده راهی جز بیان حقیقت پیش پای متهم نگذاشته بود، به همین دلیل این مرد جون به‌ناچار به حرف آمد.

کشف مدارک جعلی از یک خانه

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، متهم دستگیرشده مردی سی‌وهشت‌ساله است که در جلسه بازجویی پلیس به کلاهبرداری از شاکی پرونده با شگرد آگهی تقلبی فروش تراکتور در سایت دیوار اعتراف کرد.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: مأموران نیز در بازرسی از مخفیگاه این فرد تعداد درخور توجهی سکه طلا، تعداد زیادی مدارک جعلی شامل فاکتور فروش، بارنامه و مدارک هویتی جعلی به همراه دفترچه یادداشت حاوی مشخصات بیش از پنجاه‌نفر از مال‌باختگان و سیم‌کارت‌های مورد استفاده در کلاهبرداری را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: متهم با انتشار آگهی غیرواقعی در سایت دیوار وجوهی از ۳۰۰ میلیون ریال به بالا را باعنوان بیعانه از شهروندان دریافت کرده است. تحقیقات از این شخص برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد و این شخص با دستور قضایی روانه زندان شد.

هشدار‌های پلیسی برای جرمی تکراری

سرهنگ نگهبان با بیان اینکه شهروندان حتما از مراکز معتبر و مجوزدار کالای مورد نظر خود را خریداری کنند، تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند که در زمان خرید از سایت «دیوار»، «شپیور» و دیگر سایت‌های واسطه‌گر خریدوفروش کالا باید از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده و دریافت کالا خودداری کنند، زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه توسط فروشنده، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نیست؛ بنابراین از شهروندان می‌خواهیم در صورت رویارویی با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
من در تاریخ ۱۳ ،۳، ۱۴۰۳ درسایت دیوار ترکتور خریدم وبنابراین طرف به اسم جواد بهرامزاده است ترکتور رابا نامه کرد من مبلغ ۱۵۰ملیون به حساب این شخص واریز کردم اما ایشان گوشی خاموش کردن و بارنامه جعلی درست کرده بودند فورن شکایت کردم الان ۶ماه است حلا که رفتمپرونده دیدم دادگاه منع تعقیب زده من چه کار کنم، زندگی رفت طرف اهل مشهد است کمکم کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->